mandag 9. november 2015

Si hei, vær en venn. BlimE!

Vennskap har ekstra fokus hos oss denne uka, samtidig som NRK Super har kampanje som omhandler omtanke og vennskap. Uka avsluttes med BlimE-dansen på fredag. Her deltar skoler og barnehager over hele landet, og det gjør vi i Eventyråsen barnehage også. Så på fredag kl. 12.00 danser vi sammen med resten av landet.


Kampanjen Si hei, vær en venn. BlimE! oppfordrer barn til å bry seg om hverandre.
Temaet i låta Dilla er at det er lett å gjøre en forskjell slik at andre får det bra.

BlimE-låta 2015 - DILLA
 
Jeg velger selv hvem jeg vil være - en helt, et forbilde en blære
På skolen og på nett blir mange oversett
For hva? Hvem sier i fra?
En helt er modig og rettferdig. En helt er råtøff, snill og ærlig
Vi stiller alltid opp og tør å rope stopp!
For jeg - jeg bryr meg om det
 
Jeg har fått dilla på å gjøre noen glad - se at andre har det bra
Å gjøre en forskjell er lett. Bli med, det føles så fett
Et lite smil og noen fine ord gleder mere enn vi tror
Å gjøre en forskjell er lett. Bli med, det føles så rett
 
Det finnes mange gode drømmer der ingen krangler og fordømmer
Jeg respekterer deg, du aksepterer meg
For den - for den som jeg er
Å støtte en som ligger nede, det krever mot og gir meg glede
Når du er trist og lei da vil jeg hjelpe deg
Og se, jeg tør gi beskjed!
 
Jeg har fått dilla på å gjøre noen glad - se at andre har det bra
Å gjøre en forskjell er lett. Bli med, det føles så fett
Et lite smil og noen fine ord gleder mer enn vi tror
Å gjøre en forskjell er lett. Bli med, det føles så rett
 
Her kan du gå inn å se BlimE-dansen:

http://nrksuper.no/super/blog/blime-dansen-smaa/

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar